piątek, 2 czerwca 2017

Kuźnia zdrowia - smak miłości

Witajcie....

Dzięki książkom Agnieszki Maciąg poczułam smak miłości...

odkryłam swoją kolejną miłość i pasję do gotowania i pieczenia...

piekłam już jako nastolatka i bardzo to lubiłam...natomiast nie przepadałam za gotowaniem...robiłam to z obowiązku bo przecież trzeba coś jeść...

moimi kulinarnymi odkryciami i smakami postanowiłam się z Wami dzielić na blogu...

Dziś mam dla Was pyszny Chlebek bananowy z siemieniem lnianym z dodatkiem pysznego Masła orzechowego własnej produkcji...jak dla mnie połączenie idealne...

Przepis na Chleb bananowy z siemieniem lnianym pochodzi z książki Smak miłości...
Bajecznie prosty w przygotowaniu ale również bardzo zdrowy...Sama autorka pisze, że to bardziej ciasto niż chleb...:) 

Potrzebne składniki: 

3/4 szklanki mielonego lnu ( można kupić cały i zmielić do konsystencji mąki)

3/4 szklanki cukru trzcinowego lub zwykłego 

2 duże dojrzałe banany

2 jajka

1/4 szklanki oleju

1 i 3/4 szklanki mąki pszennej 

1 łyżeczka proszku do pieczenia

0,5 łyżeczki sody

0,5 łyżeczki soli morskiej

1 łyżeczka cynamonu 

1 cukier waniliowy

płatki owsiane do posypania


Przygotowanie: 

W mikserze na wolnych obrotach utrzyj jajka z olejem.
Dodaj rozgniecione banany oraz wszystkie suche składniki. Mieszaj, aż uzyskasz jednolitą konsystencję ciasta. Przełóż do foremki ( u mnie kek sówka o wymiarach 30 - 11 cm)  wyrównaj wierzch ciasta, posyp cukrem trzcinowym i płatkami owsianymi. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 C przez 50 - 60 minut. Przed wyjęciem sprawdź  patyczkiem, czy ciastko jest w środku suche.
Przepis można również wykonać za pomocą Thermomixu - ja wrzucam po prostu wszystkie składniki i nastawiam Interwał na 2 minuty i gotowe :)  
 Smacznego

Masło orzechowe 

Do zrobienia domowego masła orzechowego potrzebny jest nam tylko jeden składnik - orzeszki ziemne. Nie dodajemy, żadnego oleju ponieważ orzeszki są wystarczająco oleiste. Masło orzechowe można zrobić z orzechów ziemnych w łupinach ( po ściągnięciu łupinki i brązowej skórki - ja właśnie z takich robiłam swoje masło)  lub już z gotowych kupionych orzeszków np. z puszki. Jeśli mamy nieprażone orzechy należy je wcześniej wrzucić na suchą patelnie i podprażyć tak żeby nabrały złotego koloru i przyjemnie orzechowo pachniały. Uprażone orzechy należy po prostu zmielić do momentu uzyskania jednolitej konsystencji i wytworzenia z orzechów olejku. Jeśli mamy orzeszki nie solone to należy do masła dodać szczyptę soli.  Ja używam do tego celu Thermomixa.  





S M A C Z N E G O 

❤ ❤ ❤

4 komentarze:

  1. Wygląda i brzmi całkiem smakowicie. Domowe wypieki są najlepsze. A jak dom pachnie podczas pieczenia. Takie zapachy tworzą niepowtarzalny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  2. MusZę sprawić sobie tę ksiązkę. Dużo o niej słyszałam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spraw sobie Krysiu koniecznie! Polecam bardzo

      Usuń

Dziękuję bardzo za miłe słowa:)