poniedziałek, 3 lipca 2017

Pyszny deser truskawkowo - jogurtowy z nasionami Chia

Witajcie...

dziś mam dla Was propozycję zrobienia pysznego deseru z nasionami Chia...

odkąd odkryłam te nasiona w jednym z moich ulubionych sklepów internetowych ze zdrową żywnością używam ich bardzo często...

DLACZEGO? ponieważ te maleńkie nasionka mają NIESAMOWITĄ MOC...

tylko ich 15 g ( a więc niewielka ilość)  zawiera :

 -  8 razy więcej kwasów Omega -3 niż dziki łosoś

- 15 razy więcej magnezu niż brokuły

- 6 razy więcej wapnia niż mleko

- 3 razy więcej żelaza niż szpinak

- 4 razy więcej selenu niż len

- 2 razy więcej błonnika niż otręby

- są bogatym źródłem przeciwutleniaczy oraz zawierają witaminy A,B, E i D.

Wariacji na temat deserów z Chia jest bardzo dużo można kombinować wg własnych upodobań, bazą większości deserów są nasiona zamoczone w jogurcie greckim i zostawione na kilka godzin najlepiej na całą noc. 

Mój deser powstał w następujący sposób

Składniki:

2 łyżki nasion Chia
1 szklanka jogurtu naturalnego u mnie typu greckiego
200 g truskawek
2 łyżeczki cukru trzcinowego lub miodu
herbatniki, biszkopty lub musli
truskawki, płatki migdałowe do dekoracji

Nasiona wymieszałam z jogurtem i zostawiłam na noc w lodówce, na warstwę jogurtu pokruszyłam biszkopty, kolejna warstwa to mus z truskawek ( truskawki zmiksować z cukrem) u mnie jeszcze kolejna warstwa to mus truskawkowy z jogurtem greckim...i wisienka na torcie czyli dekoracja...

zachęcam Was do próbowania i wymyślania swoich wersji deserów z różnymi sezonowymi owocami....





Smacznego! 

4 komentarze:

  1. Warte wypróbowania. Zdjęcia są tak piękne, że deser już chce się jeść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smakowicie wygląda. A u mnie nasionka leżą i czekają na swoją kolej. Deser akurat na czasie. Warto wypróbować 😃

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mi smaka narobiłaś :)))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Nasionka mocy ;) trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za miłe słowa:)